29Лис 2013
Закон на дорозі: Фотофіксація проти травматизму
З початку 2013 року в Україні сталося близько 25 тисяч ДТП , в яких 3700 осіб загинули і близько 30 тисяч отримали тілесні ушкодження. Як ДАІ планує зменшити травматизм ?
Директор центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС Сергій Будник повідомив , що « в Україні 12 загиблих на 100 тисяч населення. У більш благополучних за цим показником держав цей показник становить 1,5-3,5 - це країни Скандинавії , Великобританія , Голландія. В Україні рівень смертності на дорогах в 3-7 рази перевищує показники цих країн і в два рази перевищує середні показники » , - констатував він.
Водночас , «порівняно з аналогічним періодом минулого року , кількість ДТП з постраждалими зменшилася майже на 2 % , число загиблих у ДТП - на 11,7 % , травмованих - на 1,5 % » , - підкреслив Сергій Будник , але все одно , за його словами , « статистика на сьогоднішній день не може нас задовольнити» .
Заступник начальника Департаменту Державтоінспекції МВС України Володимир Рєзніков вважає , що «використання фотофіксації - основний принцип , коли виключається корупційна складова при спілкуванні між порушником і працівником МВС і значно підвищується рівень довіри населення до правоохоронних органів . Ми повинні створити такі умови , при яких порушення правил дорожнього руху стане неприйнятним у суспільстві » , - резюмував він.
Для цього ДАІ планує придбати прилади для автоматичної фотофіксації порушень ПДР. Зараз тестуються чотири комплекси для фотофіксації з різними характеристиками - три в Києві і один у Севастополі . Вони зроблені в Китаї , Південній Кореї і спільно зі Словенією. За інформацією ДАІ , прийнято рішення спочатку розробити відповідну нормативну базу , підготувати громадську думку , і тільки після цього закуповувати обладнання . За розрахунками інспекції , тільки на першому етапі буде потрібно більше двох тисяч таких комплексів , поряд з якими встановлюватимуться відповідні дорожні знаки. На їх придбання та установку знадобиться понад 200 млн. дол Комплекси будуть розташовані в місцях концентрації ДТП і на ділянках, що вимагають підвищеної уваги.
Зараз в Україні діють комплекси фото- і відеофіксації "Гарпун" . Однак вони не влаштовують ДАІ , оскільки передбачають зупинку автомобіля , втручання інспектора і, відповідно , корупційну складову. У ДАІ мають намір виключити контакт з водієм і Департамент вже завершує розробку відповідного законопроекту. Згідно з документом , нові прилади фіксуватимуть перевищення швидкості , виїзд на зустрічну смугу , проїзд на заборонний сигнал світлофора , виїзд на залізничний переїзд при закритому шлагбаумі , а також рух по пішохідних переходах або тротуарах . Дані будуть направлятися в центри обробки інформації, після чого власнику транспортного засобу за місцем його проживання буде відправлено повідомлення про штраф , який він повинен буде сплатити або оскаржити . У повідомленні буде вказано номер автомобіля і дата порушення справи з додатком відповідних фотографій. У разі неоплати інформація буде направлена в Державну виконавчу службу для стягнення штрафу .
Директор центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС Сергій Будник повідомив , що « в Україні 12 загиблих на 100 тисяч населення. У більш благополучних за цим показником держав цей показник становить 1,5-3,5 - це країни Скандинавії , Великобританія , Голландія. В Україні рівень смертності на дорогах в 3-7 рази перевищує показники цих країн і в два рази перевищує середні показники » , - констатував він.
Водночас , «порівняно з аналогічним періодом минулого року , кількість ДТП з постраждалими зменшилася майже на 2 % , число загиблих у ДТП - на 11,7 % , травмованих - на 1,5 % » , - підкреслив Сергій Будник , але все одно , за його словами , « статистика на сьогоднішній день не може нас задовольнити» .
Заступник начальника Департаменту Державтоінспекції МВС України Володимир Рєзніков вважає , що «використання фотофіксації - основний принцип , коли виключається корупційна складова при спілкуванні між порушником і працівником МВС і значно підвищується рівень довіри населення до правоохоронних органів . Ми повинні створити такі умови , при яких порушення правил дорожнього руху стане неприйнятним у суспільстві » , - резюмував він.
Для цього ДАІ планує придбати прилади для автоматичної фотофіксації порушень ПДР. Зараз тестуються чотири комплекси для фотофіксації з різними характеристиками - три в Києві і один у Севастополі . Вони зроблені в Китаї , Південній Кореї і спільно зі Словенією. За інформацією ДАІ , прийнято рішення спочатку розробити відповідну нормативну базу , підготувати громадську думку , і тільки після цього закуповувати обладнання . За розрахунками інспекції , тільки на першому етапі буде потрібно більше двох тисяч таких комплексів , поряд з якими встановлюватимуться відповідні дорожні знаки. На їх придбання та установку знадобиться понад 200 млн. дол Комплекси будуть розташовані в місцях концентрації ДТП і на ділянках, що вимагають підвищеної уваги.
Зараз в Україні діють комплекси фото- і відеофіксації "Гарпун" . Однак вони не влаштовують ДАІ , оскільки передбачають зупинку автомобіля , втручання інспектора і, відповідно , корупційну складову. У ДАІ мають намір виключити контакт з водієм і Департамент вже завершує розробку відповідного законопроекту. Згідно з документом , нові прилади фіксуватимуть перевищення швидкості , виїзд на зустрічну смугу , проїзд на заборонний сигнал світлофора , виїзд на залізничний переїзд при закритому шлагбаумі , а також рух по пішохідних переходах або тротуарах . Дані будуть направлятися в центри обробки інформації, після чого власнику транспортного засобу за місцем його проживання буде відправлено повідомлення про штраф , який він повинен буде сплатити або оскаржити . У повідомленні буде вказано номер автомобіля і дата порушення справи з додатком відповідних фотографій. У разі неоплати інформація буде направлена в Державну виконавчу службу для стягнення штрафу .